Translate

חפש בבלוג זה

12.1.2017

וככה למדתי לדוג


בפוסט הקודם "באנו חושך לגרש" סיפרתי לכן על כך שלמדתי לקדוח בקירות (משל "במקום לתת לי דגים, למדו אותי לדוג"). פנתה אלי קוראת נלהבת של הבלוג (טוב, אני מקווה שהיא נלהבת) וביקשה שאלמד גם אותה לדוג (כלומר לקדוח בקיר). חשבתי שזה רעיון מצויין ובעזרתו האדיבה של בן זוגי צילמתי לכן פוסט על קדיחה בקירות. אני רוצה לסייג ולומר שאני ממש לא מומחית, ושבטח יש מומחים ממני, אבל אני אחלוק איתכן את מה שלמדתי:


הקיר

המדריך הזה מדבר על קירות רגילים וגם על קירות בטון (יעני, ממ"ד).  לא על קירות גבס.

המקדחה

כדי לקדוח בקירות צריך, מסתבר מקדחה. ועכשיו אני אזרוק לאוויר מילה שנשמעת מאד מקצועית: "פטישון". 
נכון מקצועי?
אז מה זה מקדחה ומה זה פטישון? ובכן, חברותי המלומדות, כדי לקדוח בקיר רגיל משתמשים במקדחה, אבל כדי לקדוח בקיר בטון (להלן הממ"ד, שהוא גם הסטודיו שלי) צריך פטישון. הפטישון נראה ממש כמו מקדחה, אך הוא אגרסיבי יותר. לנו יש מכשיר משולב והוא נראה ככה
הפטישון
לחבר הזה יש גלגל בעל שלושה מצבים: פטישון בלבד, מקדחה בלבד או שילוב. הנה תמונה:
קלטתן את הציור של הפטיש והמברג?
אני משתמשת תמיד בשילוב הקדוש של מקדחה ופטישון (מקדשון?).
למה? כי זה עובד!


המברגה

אם חשבתן שהמקדחה היה הקטע המיגע, אז לא! יש גם מברגה. תאכלס, אפשר להבריג ברגים גם באופן ידני, אבל למה להרוס את הכיף?
והנה המברגה שלנו:
המברגה

למברגה הזו יש כפתור שמאפשר לשנות את כוון ההברגה (כלומר גם להכניס את הבורג וגם להוציא), והוא נראה ככה:
זה לא וידאו, זו מברגה

לפני שמתחילים

לפני שמתחילים חשוב לדעת מה המכשולים בהם אנחנו עלולות להתקל. הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות הוא שנפגע בחשמל או בתקשורת. והדבר השני, הפחות גרוע, שיכול לקרות הוא שנתקע במוט ברזל.

חשמל ותקשורת

בעיקרון חשמל ותקשורת תמיד צריכים להיות מתחת לשקע ובאופן מאונך לרצפה. אם אתן גרות בבית חדש, סבירות גבוהה שזה המצב. הבעיה מתחילה בבתים יותר ישנים שבהם יתכן שהדיירים העבירו שקעים, והחשמלאי שביצע את העבודה התעצל והעביר את הכבלים באלכסון. אין לי משהו חכם לתרום בנושא הזה, יש מכשירים שיודעים לאתר קרינה אלקטרו מגנטית ובכך למצוא את הכבלים, אבל להבנתי הם מאד יקרים. בקיצור התרחקנה משקעים ואם יש לכן ספק התייעצנה עם מישהו שמבין.

מוט ברזל

בקירות יש מוטות ברזל, מה לעשות, אלה החיים. אם נתקלתן באחד כזה (ניסיתן לקדוח ללא הצלחה), פשוט ותרו על המיקום הנוכחי והעבירו את החור מעט ימינה או שמאלה. למעשה אין לי עצה טובה אחרת.

ויאללה לעבודה

אז אחרי שהבנו מיהי המקדחה, מה עושה המברגה ולמה לא לקדוח מתחת לשקע מתחילים בעבודה. 
תחילה יש למקם את המדף על הקיר, וליישר עם פלס. אני התחכמתי ושמתי קופסא מתחת למדף כדי שלא אצטרך להחזיק אותו לבד
הקופסא היפה הכילה כוסות קפה עוד יותר יפות
הפלס ישר כשהבועה במרכז:
הבועה
עכשיו מסמנים עם עיפרון את מיקום החורים ואנחנו מוכנים להתחיל
כן, זו היד שלי!
מה שחשוב כשקודחים זה להשען על המקדחה עם משקל הגוף. והעיקר - לא לפחד כלל!!
להשען ולא לפחד
לאחר הרעש והלכלוך, מוציאים לאט את המקדחה מהקיר (אם היא לא יוצאת מפעילים אותה בפולסים ומושכים)
והנה הוא בכבודו ובעצמו - החור! לתוכו נכניס דיבל, שהוא זה שיחזיק את הבורג
החור והדיבל
מכניסים את הדיבל לחור

אם לא הצלחתן לדחוף אותו ידנית, אפשר לשים בו בורג ואז לדפוק עליו עם פטיש
טריק למתקדמים
וזהו, אנחנו מוכנות לתלות את המדף, כאן נכנסת המברגה לשימוש (שוב, השתמשנה במשקל גופכן כדי לדחוף את הבורג פנימה):
ממקמים את המדף ושמים ברגים

מבריגים
טיפ: הברגנה תחילה את כל הברגים באופן רופף ורק אחרי שכולם מוברגים הדקו את ההברגה.

וטאדאם - תליתן את המדף הראשון שלכן!
טוב, תליתי שניים
נותר רק לנקות ולסדר
איזה ילדים מהממים, הם שלי!

תפסתן אומץ והתנסיתן בעצמכן? ספרו לי על זה
נשיקות,
לירון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה