Translate

חפש בבלוג זה

22.12.2016

בגדים רבותי, בגדים


בפוסטים האחרונים ניסיתי לתת נקודת מבט יצירתית על אספקטים שונים מחיי ההורות. ביניהן איך להשיג לעצמינו שעה של שקט, ואיך לפתות קטנטנים לאכול בריא יותר. היום בחרתי להעלות נקודה כואבת (בארנק) נוספת: הלבשת הילדים. כל מי שיש לו ילדים יודע ש:

  1.  הם גדלים מהר
  2. הם מתלכלכים בגן
  3. הם מאבדים סווצ'רים ומעילים
  4. מחירי הבגדים ברשתות לא זול
אז איך מלבישים ילדים בלי לפשוט את הרגל? הנה כמה רעיונות:

ויצ"ו

כן, ויצ"ו. מי שרוצה לקרוא על ויצ"ו ומה הם עושים עם הכסף שלנו יכול לעשות את זה כאן, אבל מה שחשוב לדעת שויצ"ו מנהלת ביגודיות שבהן, התושבים המקומיים תורמים בגדים, ואפשר (וגם רצוי) להכנס, לחטט ולקנות בגדים ביד שניה. זה גם אקולוגי, גם זול, וגם תורם למטרות של ויצ"ו. וכשילד חוזר מהגן עם כתמים של קטשופ ובוץ, לא כואב לי הלב.
השנה נכנסתי לויצ"ו ורכשתי לביתי, עדי, מלתחה לחורף, על כל הפריטים כולם שילמתי 50 ש"ח!!! וזה מה שקניתי:


שימו לב שעל השולחן יש גם מעיל וג'קט, שני פריטים שמאד יקרים בחנויות.

מסיבות החלפה

מדי פעם מתארגנות מסיבות החלפה של בגדים. הרעיון הוא שכל אחד מביא את הבגדים שהוא כבר לא צריך ובתמורה לוקח בגדים אחרים. לפעמים היוזמה היא פרטים של קבוצות פייסבוק מקומיות, ולפעמים עיסקית של חנויות יד שניה.  איך מוצאים? פותחים עיניים בקבוצות הפייסבוק, מצטרפים לקבוצות של אוהבי יד שניה  (כמו "מכירות בגדים יד שניה/פיספוסי קניה"). ועוקבים אחרי דפים של חנויות יד שניה באיזורכן. אם אתן לא מכירות את החנויות שבסביבתכן, תוכלו לחפש באינדקס החנויות. אפשר ומומלץ לארגן בעצמיכן מסיבות החלפה עם השכנים או החברים לעבודה.

לספר לכולן שאתן מעוניינות

נשמע כמו טיפ אלמנטרי אבל בחרתי בכל זאת לכתוב אותו פה. אנשים "מתביישים" או "נבוכים" לבקש. למה? אני לא רואה סיבה להתבייש לספר לחברים ומשפחה שתשמחו לקחת מה שהם לא צריכים. באופן אישי כשיש לי בגדים שאני לא צריכה, אני מעדיפה לתת אותן למישהו שאני מכירה ואוהבת מאשר לזרוק או לתרום. לא חייבים לקחת הכל ומה שלא מתאים לכם יכול ללכת לויצ"ו. בני, עידו, לובש ב- 90% בגדים שהיו שייכים לבן הדוד שלו (תודה לדודים), ועדי מקבלת בגדים ממשפחה וחברים. 

לתפור לבד

כן, אני יודעת, לא כולנו תופרות. אבל אני כן, וזה בלוג היצירה שלי! אז למי שכן תופרת אני אגלה שבגדי ילדים זה מאד קל לתפור. יש אינסוף הדרכות ברשת על הוצאת גיזרה מגיזרה קיימת (לילדים). השבוע ישבתי מספר שעות ותפרתי מכנסיים לילדים. מכנס של הקטנה לוקח לי כחצי שעה של תפירה ולגדול "השקעתי" שעה בכל מכנס. וזה מה שיצא

לסיכום אומר שלא חייבים להוציא מאות ואלפי שקלים בעונה על בגדים, יש אופציות שפויות, זולות ואקולוגיות בסביבתינו, צריך רק לדעת לנצל אותן.

בניגוד לבגדים שנהיים קטנים אחרי מספר חודשים, בובות זה לנצח (הי, יש לי בובות שמלוות אותי כבר למעלה מ-30 שנה). אז אם אתן רוצות לתת מתנה שווה לילד או ילדה אהובים, חשבו עלי.


נשיקות,
לירון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה